gemplanLogo

איך בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק של SEO?

שבב לתיאור AI ב-SEO
1 min read

איך בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק של SEO?

תוכן עניינים:

1 min read

תוכן עניינים:

Artificial Intelligence (AI) הוא שם למצב בו המערכת מנסה לדמות את יכולות החשיבה האנושית בעזרת אמצעים טכנולוגיים.

בינה מלאכותית נעזרת במגוון כלים ויישומים כדי לגרום למחשב לבצע פעולות באופן דומה לבני אדם.

חקר הבינה המלאכותית החל כבר בשנות ה-50 וכיום גם נעזרים בו במגוון אפליקציות ותחומים כמו: Spotify, Waze, Facebook, Siri, Alexa  ועוד!.

אפליקציית Spotify לדוגמה, נעזרת ב AI- כדי לבנות לכם פלייליסטים מותאמים אישית ומציעה לכם מוזיקה ושירים בהתבסס על המוזיקה אותה אהבתם. כלומר, המערכת לומדת איזה סגנונות מוזיקה אתם אוהבים לפי המוזיקה שאתם שומרים והמוזיקה אותה אתם מעבירים ויוצרת לכם רשימות השמעה של שירים שסבירות גבוהה שתאהבו.

מטרת הבינה המלאכותית היא להציג או לחזות נתונים בהתאם לצרכי המשתמשים

AI – כלי מעולה בעולם ה-SEO

ה- AI  היא מערכת שאוספת נתונים, לומדת ומתפתחת כל הזמן בהתאם למשתמש וכך יכולה להציג נתונים מדויקים יותר ומתאימים יותר.

איזה סוגי נתונים הבינה מלאכותית אוספת?

  •       תוכן
  •       לינקים
  •       התנהגות משתמש
  •       דפוסים

בעזרת נתונים אלו, המערכת לומדת את התנהגות המשתמש ויכולה לחזות אילו תכנים יהיו עבורו רלוונטיים.

כדי להבין איך הבינה מלאכותית תשפיע על עתיד ה- SEO  ואסטרטגיית התוכן שלנו, אנחנו צריכים להבין קודם מה היה בעבר ומה קורה היום.

כשאלגוריתמים היו פחות חכמים, היינו מאתרים את מילות המפתח הרלוונטיות לתחום אותו אנו רוצים לפרסם ושמים אותן בכותרות, כותרות משנה, תגיות Alt ומשלבים אותן בתוכן האתר.

ביצוע כל אלו הבטיח לכם דירוג טוב בגוגל ומקפיץ אתכם למעלה בתוצאות החיפוש. לפחות עד שהמתחרים שלכם היו עושים את אותו הדבר ואז מתחילה תחרות על מילות מפתח.

כיום, כאשר האלגוריתמים התפתחו שילוב מילות המפתח בתוכן האתר שלכם ללא הקשר הגיוני כבר לא יעיל ואף עלול לפגוע בדירוג האתר. האלגוריתם היום שם דגש על איכות התוכן ונעזר בדרכים שונות כדי למדוד זאת.

יכולות טכניות, איכות התוכן ובניית פרופיל קישורים הם הכרחיים וחיוניים לבניית אסטרטגיית SEO  מוצלחת.

ומה יהיה העתיד ב-SEO?

בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק ובמקום נוסחאות סטטיות, היא תעבוד על חוויות משתמש, ביג דאטה ולמידת מכונה (Machine Learning) כדי לחזות את הצורך המדויק של המשתמש וללמוד תוך כדי תנועה.

גוגל אומרים לנו שRankBrain – הופך להיות הפקטור השלישי הכי חשוב באלגוריתם לדירוג אתרי האינטרנט (אחרי קישורים ותוכן), מה שאומר שבמקום לנסות “לדחוף” כמה שיותר מילות מפתח באתר, אפשר ואף רצוי להתרכז בכתיבה ובאיכות התוכן.

בעזרת ה- RankBrian, המערכת יכולה ללמוד ולעבד מילות חיפוש כך שגם אם המערכת נתקלה במילה או ביטוי לא מוכר, המכונה יכולה לנחש לאיזה תחום או נושא התכוון המשתמש גם אם החיפוש לא הכיל מילות מפתח ספציפיות.

אז מה אנחנו עושים הלאה? איך נוכל לרתום את המידע הזה לטובתנו וטובת האתר שלנו?

חשבו על זה ככה, המטרה של AI  היא לתת למשתמשים את התוכן הכי מתאים לחיפוש או לצורך שלהם, נכון? כלומר, המערכת צריכה להבין מהי מטרת החיפוש, מה המשתמש צריך ולמה.

גוגל עובדים על הבנת המשתמשים והצורך שלהם כבר זמן מה, אך עולם הבינה המלאכותית ייקח אותה כמה דרגות למעלה.

מה זה אומר לכם בתור בעלי חברה או ארגון?

הפוקוס יצטרך להיות על איכות התוכן, דיוקו, מתן פתרונות קונקרטיים ואחוזי המעורבות בתוך האתר. בעתיד כבר לא יספיק לכתוב המון כתבות ולחזור על אותן מילות מפתח, אלגוריתם החיפוש יקדם תוכן שיוצר מעורבות גבוהה אצל משתמשים.

ובקיצור- אם התוכן לא בעל ערך עבור משתמשים וגורם להם ליצור אינטראקציה כלשהי באתר, הדירוג שלו בגוגל יהיה נמוך.מעבר לכך, תצטרכו להכיר את קהל היעד שלכם ברמה הרבה יותר גבוהה- להבין מה הצורך של קהל היעד, מה הוא מחפש ועבור מה.

דוגמה קטנה להמחשה: אם הייתם מחפשים בעבר חנות מחשבים בתל אביב, גוגל היה מציג לכם את כל חנויות המחשבים בתל אביב. בעזרת הבינה המלאכותית, המערכת תוכל להבין איזו בעיה אתם מנסים לפתור ולכוון אתכם לחנות המדויקת שתוכל לעזור לכם לפתור את הבעיה.

ההתפתחות של עולם הבינה המלאכותית יפתח לנו דלתות ועולמות שאנחנו עוד לא מכירים לחלוטין, אך דבר אחד אנחנו יודעים בוודאות- מה שיעניק יתרון לחברות וארגונים הוא הרכיב האנושי.

כאשר לכולם יש את אותה הטכנולוגיה, מה שיקפיץ את הדירוג בגוגל ויביא לקוחות מתאימים ומדויקים הוא מי שיידע לנווט את המערכת לטובתו.

בעינינו, כאשר הטכנולוגיה מתפתחת זה מייעל תהליכים שונים במערכת ומשאיר זמן לעבודה טובה יותר על אסטרטגיה ותכנון לטווח ארוך ויצירתיות למותג.

רוצים לשמוע בהרחבה כיצד הבינה המלאכותית תשנה את כללי המשחק בתחום שלכם?

בואו נדבר >> 

אהבתם את המאמר? יש עוד!
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן איכותי ישירות לאימייל שלכם

Ellipse 188
asdfllasdf
Ellipse 214

בלוג

GemPlan - Tips & Tricks

asdf1234ascda
Vector spark

בוא נעשה דברים מעניינים יחד

אנחנו זמינים כאן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

Group 1000004084
asdfasdf234
Skip to content