אם גם אתם עובדים בתחום השיווק הדיגיטלי, בטח שמעתם את הביטוי "ביטויי זנב ארוך" ובטח כבר הבנתם שקיים ויכוח סביב המשמעות שלהם בפועל.
רבים מאמינים שביטויי מפתח עם זנב ארוך מורכבים מהמון מילים. כמו למשל ההבדל בין "מסעדות" לבין "מסעדות כשרות בתל אביב", כשהאחרון נחשב לביטוי זנב ארוך. עם זאת, אורך מילת המפתח אינו בהכרח מה שאנו מתכוונים אליו כשאנו אומרים "זנב ארוך", או באנגלית – "longtail".
במציאות, ביטויי זנב ארוך רק צריכים להיות ספציפיים יותר – וברוב המקרים, כשביטויי המפתח ארוכים יותר, הם גם נוטים להיות ספציפיים יותר (ומכאן הבלבול סביב ההגדרה).
ולמה צריך להיות לכם אכפת?
מכיוון שמילות מפתח זנב ארוך הן כל כך ספציפיות, פחות אנשים נוטים לחפש מילות מפתח ספציפיות אלו, מה שעלול להרתיע מקדמים או חברות קידום אתרים מסוימות מלנסות לדרג אותם, מכיוון שהם מחשיבים את זה כבזבוז זמן.
אבל, דווקא כאן טמונה ההזדמנות. ביטויי מפתח אלו נוטים להיות פחות תחרותיים בגלל נפח החיפוש הנמוך שלהם, כך שאם תהיו מסוגלים ליצור תוכן ולשבץ בו מגוון ביטויי מפתח זנב ארוך הרלוונטיים לעסק שלכם, התנועה האורגנית שתקבלו לאתר תהייה הרבה יותר טובה וממוקדת.
קחו למשל את דוגמת המסעדה הכתובה למעלה. אם מישהו מחפש "מסעדות", אין לנו מושג מה הוא מחפש. זה ביטוי כל כך רחב שהוא יכול להתאים לכל דבר – מספר המסעדות בישראל? מסעדות שנמצאות בקרבת מקום? מסעדות איטלקיות/צרפתיות? מסעדות שף יקרות ? מסעדות פועלים זולות? מי יודע..
מה שאנחנו כן יודעים הוא שהם עדיין נמצאים בחלק מאוד מבוסס מידע במסע החיפוש שלהם.
עכשיו, אם מישהו מחפש "מסעדות כשרות בתל אביב", זה בהחלט נשמע שהם מחפשים למצוא אחת כזאת, ואם העסק שלכם הוא אכן מסעדה כשרה בתל אביב, ואכן בחרתם את ביטויי זנב ארוך זה כחלק מאסטרטגיית הקידום האורגני שלכם, רוב הסיכויים שהמחפשים אכן יגיעו לאתר שלכם, ובסופו של דבר – למסעדה.
לכן, אולי לא תחפשו ביטויי זנב ארוך לעתים קרובות, אך הם גם לא כל כך תחרותיים כך שקל להגיע איתם לתוצאות הראשונות במנועי החיפוש, ויש סבירות גבוהה כי אנשים שמחפשים מונחים ספציפיים אלו, אכן ירכשו בסופו של דבר את המוצר או השירות שלכם.
איך מוצאים ביטויי זנב ארוך רלוונטיים?
עכשיו כשאתם יודעים מה זה זנב ארוך, זה נראה די קל, אבל איך אפשר למצוא ביטויים אלו? הרי אין להם מספיק נפח חיפוש שיופיע ברוב כלי תכנון מילות המפתח.
ואם אתם עובדים עבור לקוח, יתכן שלא תדעו את כל הפרטים הקטנים בנוגע לתעשייה בה הוא נמצא.
זה המקום בו יצירת תוכן הופכת לתערובת של אמנות ומדע. הסתכלו במקומות בהם קהל היעד שלכם מבלה זמן, על מנת לחקור מה חשוב לו ואיך זה מתאים למותג שלכם.
בנוסף, כדאי לחקור את המקומות הבאים לקבלת השראה:
• פורומים שונים
• תגובות והערות למאמרים קשורים
• השלמה אוטומטית של גוגל וחיפושים קשורים
לא משנה איפה תסתכלו, שאלו את עצמכם: אילו שאלות הקהל שלי שואל, ואיך אוכל לענות עליהן?
הטמעת אסטרטגיית תוכן עם ביטויי זנב ארוך
ייתכן שתרצו למקד לכל מילת מפתח עם זנב ארוך עמוד ייחודי. אך זו כנראה לא הדרך הטובה ביותר, מכיוון שכך, יש סיכוי שתמצאו את עצמכם בסופו של דבר עם המון מאמרים "רזים" הממקדים מונחים היפר-ספציפיים, מה שיגרום לאסטרטגיית תוכן מגובבת ולא יעילה, הטמעה כזו תתרום פחות במאמצי הSEO שלכם.
למרבה המזל, עמוד בודד יכול לדרג מספר מונחים. מיפוי H2 ושאלות נפוצות שונות בדף זה, יהיה כל מה שעליכם לעשות כדי לקבל כמה מונחים דומים בדף אחד. זה הזמן להסתכל על כל הרעיונות לביטויי זנב ארוך שגיליתם, ולהחליט אלו מהם דומים מספיק כדי לקונן יחדיו תחת מאמר מעט רחב יותר.