gemplanLogo

איך לשפר ציון איכות במודעות של גוגל? קבלו 5 טיפים מוכחים!

מהם ביטויי זנב ארוך ומדוע הם כה חשובים לבניית אסטרטגיית תוכן?
1 min read

איך לשפר ציון איכות במודעות של גוגל? קבלו 5 טיפים מוכחים!

תוכן עניינים:

1 min read

תוכן עניינים:

כולנו רוצים להופיע בעמוד התוצאות הראשון בגוגל. יש שתי דרכים לעשות זאת: באופן אורגני או ממומן, בעזרת גוגל אדוורדס (Google Adwords) – מודעות הפרסום הממומנות במנוע החיפוש של גוגל. מדובר במודעות PPC, כלומר מודעות שמשלמים עליהן לפי קליק. גוגל מציגים את מודעות ה- PPC שלהם לפי נוסחה המורכבת משני פרמטרים: ציון איכות ומחיר, לכן ציון איכות X מחיר = ציון מודעה או במילים אחרות, אלו שני הפרמטרים שמשפיעים על דירוג המודעה בגוגל. ככל שאחד מהפרמטרים יהיה גבוה יותר כך למודעה שלנו תהיה יותר חשיפה. בכתבה זו נראה איך אפשר לשפר את ציון האיכות של מודעות ה- PPC וכך בעצם גם לשלם פחות על המודעות.

ציון האיכות של גוגל מורכב מ- 3 פרמטרים:

1. CTR אחוז הקלקה – כמות ההקלקות חלקי כמות ההופעות. כך למשל, אם המודעה הוצגה 10 פעמים והקליקו עליה רק פער אחת, אז ה- CTR=10%
2. רלוונטיות המודעה – האם המודעה היא רלוונטית למילות החיפוש שהוגדרו עבורה. לדוגמא: אם אחפש ביטוח לרכב ותעלה לי מודעה למכירת רכבים, היא כנראה פחות רלוונטית, כי אם חיפשתי ביטוח לרכב כבר יש לי רכב ואין לי צורך ברכב אחר כרגע.
3. דף הנחיתה / אתר – עד כמה דף הנחיתה או האתר שאליהם מובילה המודעה רלוונטיים למילות החיפוש שהוזנו בגוגל? כמה זמן נשארתי באתר לאחר שנכנסתי למודעה? עד כמה האתר מספק את המידע הרלוונטי לי?

באמצעות העלאת ציון האיכות שלנו אנו למעשה מעלים את ציון המודעה שלנו, דבר שיביא לנראות גבוהה יותר של המודעות ול- ROI גבוה יותר.
אז איך אפשר לשפר את ציון האיכות? קבלו 5 טיפים:

1. הכניסו בכותרת הראשית את הביטוי המרכזי

מדובר בטיפ בסיסי ואפקטיבי ביותר. הכנסת הביטוי המרכזי של הקמפיין בכותרת הראשית (H1) של דף הנחיתה או הדף באתר אליו מובילה המודעה תגרום להעלאת הרלוונטיות של דף הנחיתה או האתר למודעה. כאמור, אחד מהפרמטרים שמשפיעים על ציון איכות המודעה היא הרלוונטיות שגוגל מוצא בין המודעה לדף שאליו היא מובילה.

2. הכניסו בכתובת האתר את הביטוי המרכזי

אם ה- URL של דף הנחיתה או דף כלשהו באתר (הכתובת הישירה לדף) יכלול את הביטוי המרכזי בקמפיין הרלוונטיות בין המודעה לדף הנחיתה תגדל וכמו שכבר הסברנו – הגדלת הרלוונטיות הזאת תגרום לשיפור בציון האיכות של המודעה. כך לדוגמא, אם הביטוי המרכזי הוא “ויטמין C”, אז ל- URL צריך להוסיף את הביטוי VITAMIN-C. חשוב להוסיף קו מפריד בין המילים שמהוות את הביטוי המרכזי ב- URL.

3. הכניסו בתיאור התמונה את הביטוי המרכזי

ישנם מקרים שבהם דף הנחיתה הוא מינימלי ואין בו הרבה תוכן, אלא בעיקר תמונות וטופס יצירת קשר. במקרה כזה, מומלץ להכניס את הביטוי המרכזי של הקמפיין בתיאור התמונה. מהלך כזה, כמו בטיפים הקודמים, יגדיל את הרלוונטיות בין המודעה לדף הנחיתה.
לא בטוחים שדף הנחיתה שלכם מספיק אטרקטיבי? קבלו מדריך לבניית דף נחיתה מנצח!

4. הוסיפו מילות מפתח שליליות

כדי להימנע ממצב שבו המודעה עולה כאשר מילות החיפוש ממש לא רלוונטיות אליה, חשוב לבצע בדיקה מהן מילות החיפוש שגרמו למודעה לעלות ואז באופן ידני לסלק את מילות החיפוש אינן רלוונטיות למה שאתם מציעים במודעה.

5. דייקו את מילות המפתח לטקסט המודעה

חשוב ליצור קבוצת מודעות לכל ביטוי או מילת מפתח בקמפיין, כדי לדייק את הקשר בין מילות החיפוש שמקיש הגולש לבין המודעה שעולה לו בתגובה. לדוגמא: אם הביטוי שלנו הוא “ברזל לנשים בהריון”, אז חשוב שבטקסט נתייחס לתוסף ברזל שמתאים ספציפית לנשים בהריון ולא לאוכלוסיה אחרת.

שיפור ציון מודעות בגוגל – סיכום

יצירת מודעות בגוגל היא תהליך שמצריך למידה, ניסוי וטעיה. ככל שהמודעות אפקטיביות ורלוונטיות למה שאנו מבקשים להציע לגולשים, כך הציון שלהן בגוגל עולה ואנחנו נדרשים לשלם פחות. כדי לשפר את איכות המודעות אנחנו נעזרים באלמנטים מעולם הקידום האורגני (SEO). הדרך הטובה והנכונה ביותר לפרסם במנוע החיפוש של גוגל היא לשלב את הקידום האורגני עם מודעות ה- PPC. חושבים שזה גדול עליכם? מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לתפור לכם קמפיין דיגיטל שיתאים בדיוק למידותיכם.

יכול לענייו אותך גם:

אהבתם את המאמר? יש עוד!
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן איכותי ישירות לאימייל שלכם

Ellipse 188
asdfllasdf
Ellipse 214

בלוג

GemPlan - Tips & Tricks

asdf1234ascda
Vector spark

בוא נעשה דברים מעניינים יחד

אנחנו זמינים כאן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

Group 1000004084
asdfasdf234
Skip to content