gemplanLogo

תוכנת Hotjar – להבין באמת את הגולשים באתר

PPC ו- SEO - זוג משמיים
1 min read

תוכנת Hotjar – להבין באמת את הגולשים באתר

תוכן עניינים:

1 min read

תוכן עניינים:

אחד המאפיינים הבולטים בשיווק דיגיטלי הוא היכולת למדוד את הפעולות שלנו וללמוד מהן – מה עבד טוב יותר ומה פחות. הכלי הפופולרי ביותר למדידת ביצועים הוא הגוגל אנליטיקס – בעזרתו אנחנו יכולים לקבל נתונים כמו כמות הביקורים באתר, מהיכן הגיעו הגולשים, באיזה מכשיר הם גלשו, באיזה יום ולאיזה עמוד. על הדפים עצמם גוגל בעיקר מספר לנו כמה צפיות היו בהם, מה הזמן הממוצע לשהייה בדף, האם זה הדף דרכו נכנסו או יצאו וכמה המרות היו באותו הדף כמו גם כמות פעולות (events) שבוצעו בעמוד. אבל למרות כל המידע הזה, מדובר בנתונים יבשים, ואנחנו לא יכולים להבין מתוכם עד הסוף את התנהגות הגולשים באתר, למשל איזו אינטרקאציה יש לגולש עם התוכן המוצג לו, איזו חוויית משתמש יש לו באתר ועוד.

Hotjar (הוטג’אר) הוא כלי מומלץ להבנה מעמיקה של התנהגות הגולשים באתר והוא גם הכלי שיכול לעזור לנו לשפר את יחס ההמרה (CRO). אז מה כוללת מערכת Hotjar? בכתבה הבאה:

הקלטת משתמשים

מערכת Hotjar מאפשרת לתצפת על עמודים שונים באתר, להבין את התנהלות הגולשים ואפילו לאתר באגים שונים שמוקלטים על ידי המערכת. מדובר בניתוח איכותני, המספק תצפית מעמיקה על המשתמשים ומקליט את כל הפעולות שלהם. אמנם מדובר בסרטונים רבים, אך ניתן לדגום משתמשים ולהבין את ההתנהגות שלהם מעבר לנתונים הסטטיסטיים.

מפות חום וגלילה

כדי להשלים את התמונה מסרטוני המשתמשים האישיים, יש צורך בכלי שמאחד את כל ההקלקות כולן ומאפשר לנו לדעת האם התופעות שבהן נתקלנו הן ייחודיות או שמא הן כאלה שמאפיינות משתמשים רבים. לא משנה אם יש לכם אתר בשופיפיי או שביצעתם פיתוח אתר בוורדפרס,  Hotjar מציעה פיצ’ר של מפות חום וגלילת מסך (Heat & scroll maps) – המציגות בצורה גרפית את הפעילות של כל הגולשים באתר: הקלקות המשתמש מוצגות בסקאלת צבעים שנעה מכחול לכתום, כאשר ככל שהצבע חם יותר, כך אירעו בנקודה יותר הקלקות. השילוב של מפות החום והגלילה מאפשר לדלג הלוך-חזור מההקלטות ולהבין האם תופעות בהן נתקלנו משפיעות על מספר גדול של גולשים וכך להבין את מידת התכיפות בה יש לטפל בהן.

ניתוח טפסים

טופס הוא החלק הכי חשוב באתר סחר אלקטרוני או בדף נחיתה לאיסוף לידים. יותר מדף הבית, יותר מעמוד הכניסה לאתר. הוא חשוב כל כך מכיוון שזהו השלב בו הגולש כבר החליט שהוא רוצה לתת לכם משהו – רוצה למלא פרטים, רוצה לשלם, רוצה להזמין. כל נטישה של גולש בחלק הזה היא ממש כמו לזרוק כסף לפח. פעמים רבות לקוחות נוטשים דווקא בשלבים הללו, מסיבות שונות – שדה לא ברור, טופס ארוך מידי, שדות קשים למילוי ועוד. Hotjar נותן מידע מלא על התפקוד של הטופס: כמה אנשים נטשו אותו, כמה מילאו שדות יותר מפעם אחת, כמה טעו בהזנה, והכי חשוב, מהיכן התבצעו מרבית הנטישות והיכן קרו מרבית הקשיים.

משפכים בדיעבד

ב-Hotjar שילבו את היכולת ליצור משפכים. כלומר, התחנות שהגולש עובד בדרך עד שהוא מבצע את הפעולה שהגדרתם (למשל קונה או משאיר פרטים). גם גוגל אנליטיקס 4 מציעה יצירת משפכים, אבל שם איסוף המידע מתחיל רק מהרגע שהגדרתם את המשפך. ב-Hotjar הנתונים נצברים כל הזמן על כל התחנות ולכן, רגע אחרי שתגדירו משפך תקבלו בדיעבד את התנהגות המשתמשים לאורכו. Hotjar גם מאפשר לכם לצפות בסרטונים של המשתמשים שנפלו בדרך ושל אלה שצלחו את המשפך, מה שמאפשר לכם להבין מה קרה לאלה שלא הגיעו לתחנה הסופית. אם עד עכשיו ניתוח המשפכים היה ברמת השערת השערות, כעת ניתן להבין בדיוק מה קרה למי, מתי ואפילו למה.
ראו גם: איך לבנות משפך שיווקי מנצח?

הוטג’אר – סיכום

הוא כלי מתקדם להבנה טובה יותר של התנהגות הגולשים באתר. ביחד עם הכלים הסטטיסטיים של גוגל אנליטיקס, אנחנו יכולים לקבל תובנות רבות ולשפר את חוויית המשתמש של הגולשים וכן את יחס ההמרות.

אהבתם את המאמר? יש עוד!
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן איכותי ישירות לאימייל שלכם

Ellipse 188
asdfllasdf
Ellipse 214

בלוג

GemPlan - Tips & Tricks

asdf1234ascda
Vector spark

בוא נעשה דברים מעניינים יחד

אנחנו זמינים כאן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

Group 1000004084
asdfasdf234
Skip to content