איך תגדילו את המכירות Shopify דרך אימייל מרקטינג? המדריך המלא

email-marketing-shopify
1 min read

איך תגדילו את המכירות Shopify דרך אימייל מרקטינג? המדריך המלא

תוכן עניינים:

1 min read

תוכן עניינים:

כמה יעיל שיווק באימייל לחנויות Shopify

אם אתם חושבים שהאיימיל מרקטינג זו דרך שיווק ישנה, קבלו קצת נתונים:

67% מחנויות האיקומרס רואות באימייל מרקטיג את ערוץ המכירה המרכזי שלהם אחרי פרסום ממומן (PPC) ורשתות חברתיות. מדובר בכלי האפקטיבי ביותר לשימור לקוחות ולבניית נאמנות, עם פוטנציאל להחזר השקעה של 3700%. נמיין שזה עדכני לחנויות שמנהלות מערך איכותי ומנוהל.

נתונים סטטיסטיים לשיווק באימייל לחנויות האיקומרס

לפני שמעמיקים באסטרטגיות האימייל מררקטינג לחנות Shopify , חשוב להבין את העוצמה והפוטנציאל של הערוץ הזה. הנה כמה נתונים בולטים:

  • לפי Direct Marketing Association, אימייל מררקטינג מניב החזר השקעה ממוצע של 42 דולר על כל דולר שמושקע – מה שהופך אותו לאחד מכליי השיווק המשתלמים ביותר.
  • 71% מההמילניאלי אימייל מררקטינג הוא ערוץ התקשורת מועדף לרכישות. שימוש נכון באימייל מאפשר להגיע לקהל הזה בצורה ישירה ואפקטיבית.
  • קמפיינים אוטומטיים באימייל, כמו סדרות וולקאם או תזכורות לעגלת קניות שננטשה, מיצרים עד 320% יותר הכנסות לעומת מיילים לא-אוטומטיים. אוטומציה מאפשרת יצירת חוויית אימייל מותאמת אישית, בזמן הנכון ובדיוק המרבי.
  • קמפיינים מפולחים (segmented) באימייל יוצרים לגידול של עד 760% בהכנסות לעומת קמפיינים שאינם מפולחים. התאמת המסרים לקהלים שונים מעלה משמעותית את הרלוונטיות וההשפעה של השיווק באימייל בחנויות Shopify.

אימייל Flows שמיצרים כסף

אוטומציה של קמפיינים באימייל חוסכת המון זמן, מיצרת מערכת יחסים עם הלקוחות, מגדילה את ה AOV ומחזירה לקוחות לרכישות חוזרות. קבלו מספר דרכים למנף מכירות עם אוטומציות לאימיילים:

WELCOME Flow – סדרת קבלת פנים

צרו סדרת מיילים אוטומטית שמברכת מנויים חדשים, מציגה את המותג  ומציעה תמריץ לרכישה ראשונה – לדוגמה קוד הנחה.

ABANDONMENT CART Flow – עגלה שננטשה

שלחו מיילים אוטומטיים ללקוחות שהוסיפו מוצרים לעגלה אך לא סיימו את הרכישה. אפשר להציע תזכורת נחמדה, קופון הנחה או להדגיש את יתרונות הרכישה המיידית.

ABANDONMENT CHECKOUT Flow – נטישת תהליך תשלום

בדומה לעגלה שננטשה, הפלאו הזה מופעל כשלקוח מתחיל את תהליך הקנייה ויוצר לפני השלמתו. אפשר להזכיר את המוצרים שנשארו בעגלה, לציין שמדובר במלאי מוגבל או להציע תמריץ נוסף כמו משלוח חינם.

POST-PURCHASE Flow – מעקב אחרי רכישה

שלחו סדרת מיילים לאחר הרכישה, הכולים אישור הזמנה, עדכוני שילוח, והמלצות למוצרים רלוונטיים בהתבסס על הרכישה שבוצעה.

CUSTOMER WIN-BACK Flow – החזרת לקוחות רדומים

בנו אוטומציה שיוצרת סגמנו ללקוחות שלא רכשו תקופה מסויימת (בהתאם לסייקל של המוצר) ושלחו להם קמפיינים אוטומטיים שקוראים להם לחזור. אפשר לכלול הצעות מיוחדות, המלצות מותאמות אישית המחות מיוחדות.

REPLENISHMENT Flow – תזכורות לחידוש

אתם מוכרים מוצרים שנצרכים דקך קבע? שלחו מיילים ללקוחות לקראת סיום השימוש במוצר שנרכש כדי להזכיר להם להזמין שוב. לדוגמה, אם לקוח רכש ויטמינים ל-30 יום, שלחו מייל ביום ה-25 עם כפתור הזמנה מהירה, לא רכש? שלחו מייל יומים לפני עם הטבה כגון קאש בק או מוצר מתנה/ בהנחה.

RE-ENGAGEMENT Flow – שיפור רשומות דיוור

יש כמה סיבות מרכזיות לשפר את רשימות הדיוור – לקוחות לא פעילים סתם עולים כסף בתוכנת הדיוור ומבזבזים תקמיבי שליחה. בנוסף מטים את הנתונים של הרכישות ואת הדיוק באנליזה. מה עושים? שלחו מייל תזכורת למנויים שלא פתחו מיילים זמן מה. שלחו להם סדרת מיילים עם הצעות בלעדיות, עדכונים על מוצרים חדשים או סקר קצר להבין את ההעדפות שלהם. אם הם ממשיכים להיות לא פעילים להסיר עצמם מהרשימה.

JOINED THE FAMILY Flow – הצטרפות לקהילה

קבלו בברכה לקוחות או מנויים חדשים עם מיילים הכוללים תודה, סקירה קצרה של המותג, סיפורי הצלחה של לקוחות, והזמנה לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות או להצטרף לתוכנית נאמנות.

BIRTHDAY Flow – חגיגת ימי הולדת

חגגו ללקוחות את יום ההולדת במייל חגיגי עם קופון הנחה או מתנה. מדובר באוטומציה אישית מאוד שמחזקת נאמנות והתחברות רגשית למותג. אל תהיו משעממים 🙂

REFERRAL Flow – תוכנית המלצות

עודדו לקוחות להזמין חברים ומשפחה דרך תוכנית המלצות אוטומטית. המיילים יכולים לכלול תגמול גם לממליץ וגם למומלץ – כמו הנחה או קרדיט לרכישה . חשוב ליצור תהליך פשוט לשיתוף הקישור במייל או ברשתות החברתיות.

ניתוח ואופטימיזציה של ביצועי אימייל מרקטינג

מעקב ואופטימיזציה של ביצועי הקמפיינים באימייל הם קריטיים להשגת תוצאות . הנה מספר מדדים מרכזיים שכדאי לעקוב אחריהם, יחד עם אסטרטגיות לשיפור:

מדדים בסיסיים

שיעור פתיחה (Open Rates)

עקובו אחרי שיעור הפתיחה של המיילים כדי להבין את האפקטיביות של שורות הנושא והטקסט המקדים (preheader). בדקו סגנונות שונים, כדי לשפר את שיעור הפתיחה.

שיעור הקלקה (Click-Through Rates – CTR)

נתחו את שיעור ההקלקות כדי להבין אילו תכנים וקריאות לפעולה מדברות לקהל של המוותג. נסו פורמטים שונים, מיקום כפתורי פעולה, והתאמה אישית כדי להגדיל את המעורבות.

שיעור ביטול הרשמה

שימו לב לשיעור הביטולים – שיעור גבוה יכול להעיד שהתוכן לא עומד בציפיות הרשומים. חשוב לבדוק באופן קבוע את תדירות השליחה, התוכן, והפילוח של הרשימות כדי לספק ערך אמיתי ולמנוע עייפות מרשימות תפוצה.

שיעור המרה

זהו את אחוז הנמענים שמבצעים את הפעולה הרצויה – כמו רכישה או הרשמה לשירות. בצעו אופטימיזציה לתוכן המייל, לעמודי הנחיתה ולתהליך הרכישה כדי לשפר את שיעורי ההמרה למטרה הרצויה.

מדדים מתקדמים

הכנסה לנמען (Revenue Per Recipient – RPR)

נתחו את ההכנסה המתקבלת מכל נמען לפי פילוחים שונים כדי לזהות קהלים בעלי ערך גבוה. כך תוכלו להתאים להם תוכן והצעות ייעודיות למקסום הכנסות.

ערך חיי לקוח (Customer Lifetime Value – CLV) מקמפיינים באימייל

פלחו את הקהל לפי CLV חזוי והתאימו את המסרים. לקהלים עם CLV גבוה – התמקדו באסטרטגיות נאמנות ומכירה נוספת. לקהלים עם CLV נמוך – התמקדו במיקסום מכירות ושימור.

שילוח מיילים והגעתם לתיבת המייל

חשוב שהמייל יגיע לתיבה. וודאו שאתם שולחים מתוכנה מוכרת, ישמו פרקטיקות לאימות מיילים (SPF, DKIM, DMARC) ונקו את הרשימה באופן קבוע כדי לשמור על רמת דליברי גבוהה.

מהירות המרה (Conversion Velocity)

מדד זה בודק את מהירות ההמרה מרגע האינטראקציה עם המייל. מדד זה חשוב במיוחד בקמפיינים רגישים לזמן או השקות מוצרים – בהם חשובה תגובה מהירה.

טיפים וטכניקות מומלצות לאימייל מרקטינג

מיילים מבוססי טקסט

כלים כמו Klaviyo מציעים רמות התאמה אישית גבוהות לעיצוב המיילים וזה מצויין, יחד עם זאת שווה לשלב מידי פעם מיילים אוטנטים שמכילים רק טקסט כי הם זוכים לשיעור פתיחה גבוהים יותר במעל 20% . הסיבה היא שמיילים מבוססי טקסט נכונים מרגישים אישיים יותר, והנמענים לא מזהים אותם מיד כפרסומת מכירתית.

השתמשו בווידאו

שילוב של ווידאו יכול להעלות את שיעור הפתיחה ב-15% ואת שיעור ההקלקה ב-55%. אפשר לשלב סרטוני ביקורת לקוחות או מדריכים  – כקובץ GIF או עם כפתור הפעלה שמפעיל את הסרטון. מחקר של HubSpot מצא שהוספת המילה “וידאו” לשורת הנושא העלתה את שיעור הפתיחה ואת שיעור ההקלקה ב-65%.

בדקו את המובייל

מעל ל 75% מהמיילים נפתחים במכשירים ניידים. תוכנות כמו Klaviyo תומכות בתצוגה מותאמת למובייל, וניתן להחיל הגדרות עיצוב שונות בין דסקטופ לנייד.

תנו פוקוס לשורת הנושא

54% מהנמענים מחליטים אם לפתוח מייל לפי שורת הנושא בלבד. שורת נושא אידאלית כוללת 6–10 מילים שכוללת גם מסר שמעודד פעולה.

קודם כל תנו ערך – ואז תמכרו

תחשבו על האפשרות לפתוח את המייל עם סיפור קצר, טיפים או תוכן הקשור לנושא – ולא ישר במכירה. את המוצרים שלבו בהמשך לאחר שהקורא כבר מעורב רגשית ופתוח יותר להצעה.

אימייל הוא כלי מפתח לבניית מערכת יחסים בין לקוחות למותג

מותגים שמשקיעים במיימיל מרקטינג ובמערכת יחסים עם הלקוחות מצליחים להפיק בין 20% ל-35% מההכנסות שלהם מאוטומציות של אימיילים. זו הסיבה ששווה להשקיע באסטרטגיית אימייל מרקטינג איכותית ומבוססת נתונים.

לסיכום

אימייל מרקטינג ואוטומציות הן כלי עוצמתי שמאפשר לבעלי חנויות Shopify ואיקומרס ליצור קשר עם לקוחות, להניע מכירות ולבנות קהילה יציבה. על ידי יישום האסטרטגיות והעקרונות שהוזכרו כאן, תוכלו לבנות קמפייני אימייל מרקטיינג שמושכים את הקהל ומייצרים תוצאות מרשימות לאורך זמן. אחת התוכנות החזקות שמגישות יכולות מתקדמות היא Klavio אותה גם הזכרנו במאמר. אתם יכולים להתחיל להשתמש בה דרך לינק האפלאייט שלנו אכך גם להנות מהטבות וטיפים של הרשת שלנו הקליקו כאן ל Klavio.

אם אתם צריכים עזרה או רוצים שנעשה זאת עבור המותג שלכם, דברו אתנו!

 

אהבתם את המאמר? יש עוד!
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן איכותי ישירות לאימייל שלכם

Ellipse 188
asdfllasdf
Ellipse 214

בלוג

GemPlan - Tips & Tricks

asdf1234ascda
Vector spark

בוא נעשה דברים מעניינים יחד

אנחנו זמינים כאן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

Group 1000004084
asdfasdf234

בחירה מצויינת, בואו נתחיל:

Skip to content