gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

כל מה שצריך לדעת על גביית תשלום בחנויות וירטואליות

תוכן עניינים:

הקמת חנות וירטואלית מצריכה השקעה של משאבים רבים: תכנון, אפיון, תכנות, עיצוב, שיווק ועוד. אבל אם בסוף כל התהליכים האלה לא נדאג לדרכים נוחות לקבלת תשלום כנראה שנפסיד לקוחות. ככל שנאפשר תשלום במגוון של דרכים, כך נגיע ליותר לקוחות, שמעדיפים שיטת תשלום כזאת על אחרת. 

אז מהן הדרכים המומלצות לקבלת תשלום בחנות וירטואלית? קבלו 5 דרכים פופולריות:

1. כרטיס אשראי - הדרך הותיקה והפופולרית

תשלום באמצעות הזנת פרטי כרטיס אשראי היא הדרך הותיקה והפופולרית ביותר כאשר מדובר על תשלום בחנות וירטואלית. היא מופיעה בכל חנות וירטואלית שבו נדרש תשלום מקוון, גם באתרים שגובים תשלומים על חשבונות וקנסות. היתרון המובהק שלה היא שהיא תתאים למרבית האוכלוסיה, כי כל מי שמעוניין לשלם בחנות וירטואלית או באתר תשלומים חייב להחזיק בכרטיס אשראי שבו הוא יכול לשלם. החסרון המרכזי שלה בצד הלקוח נעוץ בעובדה שיש צורך בהזנת פרטים רבים בכל רכישה או תשלום, פעולה שעלולה להיות מתישה ולגזול זמן יקר.

גביית תשלום בחנויות וירטואליות

איך לבצע גביית תשלומים בחנויות וירטואליות בעזרת כרטיס אשראי?

על מנת לגבות תשלום באמצעות כרטיס אשראי יש צורך בשני דברים: תעודת SSL וחברת סליקה באינטרנט. חברות הסליקה הפופולריות בארץ הן קארד קום, קרדיט גארד וטרנזילה. כל אחת מהן גובה תשלום חד פעמי להקמת התשתית (200-400 ש"ח) ותשלום חודשי קבוע עבור חבילה הכוללת מספר מקסימום של עסקאות.

כדאי שאפשרות התשלום בכרטיס אשראי תכלול את מגוון הכרטיסים, כדי לאפשר ליותר קונים לקנות באתר שלכם. עם זאת, ישנם כרטיסים שהשימוש בהם הוא מועט כיוון שהם לא נפוצים באוכלוסיה כמו אמריקן אקספרס ודיינרס.

ראו גם: תוספים מומלצים לחנויות Woocomerce

בסרטון: 5 אמצעי תשלום נפוצים לחנויות וירטואליות

2. PayPal - הכי קל

(פייפאל) היא אפליקציית התשלומים הפופולרית בעולם. הלקוח פותח חשבון וירוטואלי בפייפאל, שם הוא מזין את פרטי כרטיס האשראי שלו רק פעם אחת וכשהוא רוכש באופן מקוון הוא פשוט משתמש באופציית התשלום באמצעות פייפאל וחוסך את מילוי פרטי כרטיס האשראי בכל רכישה מחדש. בנוסף, פייפאל נחשב כאמצעי מאובטח יותר לרכישה ברשת, היות ופרטי החשבון נשארים רק בפייפאל ולא מוזנים לאתרים שונים בכל רכישה. למעשה, בעת ביצוע התשלום בחנות הוירטואלית, בחירה ב- PayPal תוביל את הלקוח לאתר פייפאל להשלמת תהליך התשלום. החיסרון הבולט של פייפאל הוא בכך שהיא לא מאפשרת ללקוחות לרכוש בכמה תשלומים, אלא בתשלום אחד בלבד.

על מנת לעבוד עם פייפאל תצטרכו לפתוח חשבון עסקי באתר פייפאל, שבו תזינו את פרטי חשבון הבנק שלכם או כרטיס האשראי שלכם. פייפאל תאמת את פרטי החשבון שלכם ולאחר כיומיים תוכלו להתחיל להשתמש באפליקציה, ע"י הוספת אופציית התשלום בפייפאל לאתר שלכם (עבודת תכנות קלה).

כמה זה עולה?

.פייפאל לא גובה תשלום עבור פתיחת חשבון (מלבד עמלת אימות בסך 8 שקלים) וגם לא על אחזקה, אך היא כן גובה עמלות בגובה של כ- 3% על כל תשלום שמתקבל לחשבון הפייפאל העסקי שלכם ועבור משיכת כסף מחשבון הפייפאל מעבר ל- 1,000 ש"ח.

3. אפליקציות התשלומים (PayBox/Bit)

לפעמים קשה לנו לדמיין את חיינו ללא אפליקציות התשלום, שפרצו לחיינו רק לאחרונה, והפכו את כל נושא התשלומים למיידי ונוח. מדובר ב"ארנק דיגיטלי", שמותקן כאפליקציה בטלפון החכם של הלקוחות ומאפשר תשלום במגוון דרכים נוחות ומהירות. האפליקציות הפופולריות בישראל הן ביט (של בנק הפועלים) ו- PayBox (של בנק דיסקונט).

ביט מאפשרת תשלום מאובטח בחנויות וירטואליות באמצעות טרנזילה. הלקוחות מזינים פעם אחת את פרטי האשראי שלהם באפליקציה ואישור תשלום באתרים נעשה ע"י אמצעי זיהוי מוגבר כמו סריקת אצבע, זיהוי פנים וכדומה. אפליקציית ביט מפקידה את התשלומים בחשבון הארנק הדיגיטלי של בעל העסק ומאפשרת בכל עת להעביר את הסכומים הנצברים אל חשבון הבנק שלו. שני היתרונות המרכזיים שביט מציעה הם תשלום מאובטח במיוחד וסליקה ללא רף בסכום העסקאות.

כמה זה עולה?

אפליקציית PayBox מציעה לבעלי עסק לינק לתשלום ספציפי. כך למשל, אפשר לשלוח לינק לבקשת תשלום עם סכום מסוים ללקוח והוא משלם פשוט בהקלקה על הלינק. פייבוקס מציעה את השירות הזה בחינם לעסקים. וגם כאן – מדובר בדרך מאובטחת יותר לתשלום מקוון.

4. מטבעות דיגיטליים

עד לפני כמה שנים, היו מעטים מאוד כמות האנשים ששמעו את המושג מטבעות דיגיטליים, קריפטונים, ביטקוין ומושגים נוספים שפתאום חדרו לחיינו. היתרונות המרכזיים ששיטת התשלום הזאת טומנת בחובה:
תשלום ישיר, ללא סליקה וללא תיווך, ברחבי העולם, מה שמוזיל מאוד את העמלות.
המטבע הדיגיטלי הוא מטבע מטבע חופשי לחלוטין, כלומר הוא מונע על ידי אנשים ולא על ידי גופים כלכליים.

גביית תשלום בחנויות וירטואליות - לסיכום

ככל שתאפשרו שיטות תשלום מגוונות יותר בחנות האינטרנט שלכם, תגדילו את מעגל הלקוחות שלכם, תעניקו שירות טוב יותר ובסופו של דבר גם תגדילו את כמות המכירות בחנות הוירטואלית שלכם.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
שבב לתיאור AI ב-SEO
קידום אתרים אורגני – SEO

איך בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק של SEO?

Artificial Intelligence (AI) הוא שם למצב בו המערכת מנסה לדמות את יכולות החשיבה האנושית בעזרת אמצעים טכנולוגיים. בינה מלאכותית נעזרת במגוון כלים ויישומים כדי לגרום

בניית אסטרטגיה שיווקית

7 אסטרטגיות מתקדמות לשיווק B2B בלינקדאין

לא עבר הרבה זמן מאז שלינקדאין התפתחה מאתר קטן לרשת חברתית מקצועית ענקית! כבר מאז תחילתה, משווקי B2B ניסו לפצח את הקוד והאלגוריתם ולהצליח לקדם

אפליקציות Web​

המדריך לבניית MVP בכמה צעדים פשוטים!

מאיפה הכל התחיל? בשנת 1999, בחור צעיר רצה לקנות זוג נעליים מסוים. הוא הלך לקניון במטרה לקנות את הנעליים ולצערו גילה שנגמר המלאי. מתוך התסכול,

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא