gemplanLogo

אנליזה שיווקית: ההבדל בין משווק דיגיטלי ממוצע למצוין!

אנליזה שיווקית
1 min read

אנליזה שיווקית: ההבדל בין משווק דיגיטלי ממוצע למצוין!

תוכן עניינים:

1 min read

תוכן עניינים:

אחד היתרונות המרכזיים בשיווק דיגיטלי הוא היכולת למדוד את הביצועים. ניתן בקלות יחסית לנתח נתונים, להסיק מהם מסקנות ולשפר את הביצועים. לכן, חשוב לערוך אנליזה שיווקית או בשמה האינטרנטי, אנליזה דיגיטלית.
אנליזה שיווקית, היא למעשה המפתח לצמיחה והתפתחות של העסק או החברה. אנליזה נעשית גם על שאר אמצעי השיווק, אבל בדיגיטל היא זמינה, נוחה ומדויקת יותר .

מהן הדרכים שבאמצעותן נוכל לנתח נתונים ולהגיע לתובנות שיווקיות ועסקיות? על כך בכתבה הבאה.

4 סוגים של אנליזה שיווקית

באנליזה אנחנו בודקים את כל הגורמים שהביאו לתופעה מסוימת. בתחום השיווקי האנליזה מאפשרת לנו לנתח את התנהגות הצרכנים, ולהבין מה עובד עליהם טוב יותר ומה פחות, מה מניע אותם לפעולה ומביא להמרות ומה פחות.

אנליזה אפקטיבית מביאה לקבלת החלטות שקולה ולא כזאת שמבוססת על “תחושות הבטן”. קיימים מספר סוגים של אנליזות בתחום השיווק:

  1. אנליזה שיווקית – נשענת על מידע פנימי הקיים בחברה, מידע מהלקוחות, מידע שהוכן ע”י גורמים חיצוניים, מחקרים.
  2. אנליזה דיגיטלית – נשענת על כלי מדידה כמו גוגל אנליטיקס.
  3. אנליזה מסחרית – בחינת היחסים בין החברה ללקוחותיה, כאשר החברה מואנשת (מקבלת תכונות אנושיות).
  4. אנליזה התנהגותית – הבנה מעמיקה של התנהגות הצרכנים.

ראו גם: מערכת ניתוח נתונים מהפכנית לביצועי SEO

מודל SWOT – אפקטיבי ביותר לניתוח נתונים בדיגיטל

אחד המודלים הפופולרים ביותר לניתוח מצב השוק הוא מודל SWOT (ראשי תיבות: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). רצוי להתחיל אנליזה שיווקית במענה לשאלות שבמודל SWOT:

  • S – מהן החוזקות שלנו כחברה / בעל עסק?
  • W – מהן החולשות שלנו כחברה / בעל עסק?
  • O – מהן ההזדמנויות שעומדות בפנינו מבחינה עסקית?
  • T – מהם האיומים העומדים בפנינו?

מה כוללת אנליזה שיווקית?

ניתוח עסקי מסחרי – נותן תמונת מצב עסקית ומתמקד ב- 3 פרמטרים: לקוחות, פדיון, עסקאות. את שלושת הפרמטרים האלה כדאי לחקור לעומק כדי לקבל תובנות רבות, כמו: סל ממוצע, תדירות קניה, לקוחות חוזרים, אחוז נטישה, זיהוי לקוחות VIP ועוד.

מחקר מתחרים – מיהם המתחרים שלכם? מה הם מציעים? במה הם טובים יותר מכם? מה היתרונות והחסרונות הבולטים שלהם? כיצד אתם יכולים לבדל עצמכם בשוק רווי מתחרים? מחקר טוב יוכל גם לכוון לכיווני פעולה חדשים – כמו פריצה לשוק חדש או פנייה לפלח לקוחות חדש.

לקוחות – כאן חשוב שיהיה תיאור מאוד מפורט של הלקוחות, הגדרת קהל המטרה שלכם, מה מאפיין את הקהל הזה? מאיפה הוא מגיע? מה ההעדפות שלו? ככל שתכירו טוב יותר את האדם שאתם מנסים למכור לו כך השיווק יהיה יעל יותר.

ניתוח התנהגות דיגיטלי – לצד היכולת שקיימת כבר שנים רבות של ניתוח ואיסוף נתונים בדיגיטל, בשנים האחרונות ישנם מספר כלים שבעזרתם ניתן לנתח את התנהגות הגולשים ולהסיק מסקנות מעניינות ומדויקות יותר, שאינן מתבססות על סטטיסטיקה, אלא על צפייה במקרים אמיתיים. כלי ניתוח התנהגות לקוחות כדוגמת הוטג’אר יכולים לתת מידע רב על הצרכים והרצונות האמיתיים של הלקוח ועל חוויית המשתמש שלו באתר / אפליקציה. ככל שנדע יותר נוכל להתאים טוב יותר את הפעולות השיווקיות ואת המוצרים והשירותים שאנו מציעים ללקוחות.

בסרטון: 5 צעדים כיצד לשפר את יכולת ניתוח הנתונים בדיגיטל

איך אנליזה שיווקית מסייעת לשיווק בדיגיטל?

אנליזה שיווקית אפקטיבית היא כלי מדהים, שיכול לסייע משמעותית ביכולת לעלות בזמן על בעיות ולזהות הזדמנויות שיווקיות. היא תורמת לשיווק הדיגיטלי בכמה דרכים:

  • זיהוי של קהלי יעד ופנייה מדויקת לכל אחד מהקהלים.
  • איסוף נתונים איכותי, שמשמש גם בערוצים שיווקיים שונים
  • ייעול התהליך השיווקי ובכך חיסכון בעלויות.
  • זיהוי מהיר של קמפיינים יעלים וקמפיינים בזבזניים.

ככל שפעילות השיווק הדיגיטלי תגדל ותתבסס על איסוף דאטה וניתוח נתונים באמצעות גוגל אנליטיקס 4 וכלים נוספים לניתוח, כך ההשפעה של האנליזה השיווקית היא מכרעת יותר. האנליזה הופכת את הנתונים לתובנות ואת התובנות להחלטות שיווקיות. החלטות שיווקיות שנעשות על בסיס של ניתוח נתונים ושימוש בכלי תצפית ומחקר התנהגותי, הן החלטות בטוחות ויעילות יותר ברוב המקרים ותוצאותיהן טובות יותר.

לסיכום, האנליזה היא גורם חשוב במערך השיווק הדיגיטלי, היא מסייעת ביצירת חווית לקוח אישית ויעילה, אשר מביאה לתוצאות של שיפור יחס המרה ולהגעה ליעדים השיווקיים.

אז אם עשינו לכם חשק ותרצו לשמוע עוד על הקמת אנליזה שיווקית דיגיטלית לעסק שלכם – מוזמנים לפנות אלינו בטופס המצורף למטה 🙂

יכול לעניין אותך גם:

אהבתם את המאמר? יש עוד!
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן איכותי ישירות לאימייל שלכם

Ellipse 188
asdfllasdf
Ellipse 214

בלוג

GemPlan - Tips & Tricks

asdf1234ascda
Vector spark

בוא נעשה דברים מעניינים יחד

אנחנו זמינים כאן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

Group 1000004084
asdfasdf234
Skip to content