gemplanLogo

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

שבב לתיאור AI ב-SEO
1 min read

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

תוכן עניינים:

1 min read

תוכן עניינים:

שימוש באינטליגנציה מלאכותית בתוך מערך הדיגיטל הוא לא חדש. לפי הסקרים, מעל 72% מהחברות והארגונים בשוק כבר משתמשים ב AI לטובת בניית אסטרטגיה שיווקית חזקה יותר, אופטימיזציה של קמפיינים וכתוצאה מכך שיפור החזרי ההשקעה (ROI) של החברה.

קפיצת המדרגה שעברה הטכנולוגיה גורמת לנו לארגן מחדש את כל מערך השיווק הדיגיטלי שלנו ולהסתכל עליו בצורה שונה.

מה היתרונות של שימוש באינטליגנציה מלאכותית כיום במערך השיווקי?

יעילות גבוהה יותר

כאשר אנחנו נעזרים בכלים AI לפתרון בעיות מסוימות, אנחנו יכולים לשפר את שביעות הרצון של העובדים שלנו ולהגדיל את הפרודוקטיביות שלהם. לדוגמה, במקום שהעובדים שלנו יתעסקו בהכנסת נתונים למערכת, ניהול מערכי לידים שמגיעים מקמפיינים או מענה על שאלות נפוצות מלקוחות, נוכל לתת לצ’טבוט ו AI לעבוד על זה ועובדי החברה יוכלו להתעסק במשימות הדורשות אינטיליגנציה אנושית כמו יצירתיות.

ניתוח כמות גדולה יותר של נתונים

באמצעות Machine Learning ו- AI ניתן לקבל תובנות ברורות יותר על תופעות שונות שקורות בחברה.  לדוגמה, במידה ויש שיעור נטישה גדול של לקוחות לאחר מילוי סל הרכישה באתר, המודל יוכל לחשוף את הגורמים המניעים לשיעור, להעריך את הסבירות שלקוח יפרוש ולאפשר למקבלי החלטות לשנות אסטרטגיות ותהליכים עסקיים.

תורם בהבנה של קהל הידע והבנת צרכיו

באמצעות ה AI ניתן לנתח מה מניע את לקוחות החברה, לחזות התנהגויות רכישה וקבלת החלטות של קהל היעד שלנו וכך לשנות את האסטרטגיה של החברה, לשפר את חווית המשתמש ולספק ללקוחות בדיוק מה שהם רוצים.

עלייה ב ROI

אינטליגנציה מלאכותית מאפשרת לנו לבצע על אוטומט המון משימות שחוזרות על עצמן ולהפחית בעלויות. כאשר אנחנו מתייעלים ומצליחים להפחית בהוצאות החברה, החזרי ההשקעה יהיו גבוהים יותר.

ארגונים רבים כבר אימצו את הבינה המלאכותית לתקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהם. באמצעותה, יש מענה מהיר יותר לשאלות, מתן פתרונות יעיל וחיסכון בשיחות טלפוניות ואנשי צוות.

וזאת רק דוגמה אחת לאופן שבו ניתן לשפר את שירות הלקוחות של החברה ולייעל תהליכי פנים וחוץ ארגוניים.
כמו כן, בעזרת בינה מלאכותית מנהלי שיווק וחברות יכולים לחסוך המון זמן וכסף והלקוחות יכולים לקבל בדיוק את הדבר לו הם זקוקים:

  •       בינה מלאכותית לומדת על העדפות ובחירות הלקוחות
  •       היא משחקת תפקיד משמעותי במה שהלקוחות רואים בעולם הדיגיטלי
  •       עוזרת לבנות קמפיינים מוצלחים ומדויקים
  •       היא עוזרת לפשט משימות שגרתיות
  •       AI  עוזרת לחברות בחיסכון בהוצאות והגדלת מכירות
  •       בינה מלאכותית עוזרת לטרגט את קהל היעד הנכון ולהגיע אליו

לדוגמה- סטארבקס! סטארבקס משתמשים בכרטיסי מועדון לקוחות ואפליקציות מובייל כל לאסוף ולאסוף נתוני שימוש כמו- איזה פריט הלקוח הכי אוהב, הסניף בו הוא מבקר הכי הרבה, השעות הפעילות ביותר וכו’.

לאחר איסוף הדאטה, המידע עובר ניתוח קפדני על ידי בינה מלאכותית ובאמצעות הנתונים סטארבקס יוכלו לשפר את כל מערך השיווק והקמפיינים שלהם ולהתאימם.

 

איפה ניתן לשלב AI במערך הדיגיטלי שלכם?

המלצות על מוצרים באתר

זה אמנם נשמע רק סעיף קטנטן אך הוא מאוד משמעותי ובמיוחד עבור חנויות אי- קומרס.
ההמלצות ממקסמות מספר דברים:

– זמן המשתמשים בעמוד
– מעורבות המשתמשים והאינטראקציה עם האתר
– מכירות באתר

לדוגמה- המערכת של נטפליקס מציעה סדרות וסרטים שאולי תאהבו לפי הסרטים בהם כבר צפיתם, כמות הצפיות, אם צפיתם עד הסוף או עצרתם באמצע וכך היא מנתחת את הרגלי הצפייה שלכם ומציע לכם תוכן מותאם אישית.

צ’אטבוט

הצ’אטבוט הוא הדוגמה הגדולה והטובה ביותר לשימוש בטכנולוגיית AI. הצ’אטבוט יכול לעזור ללקוחות בשאלות, אבחון בעיות, מתן פתרונות מיידים ושדרוג חווית המשתמש באתר.

לדוגמה, לפני שבוע האינטרנט במשרדנו הפסיק לעבוד. נכנסתי לאתר של בזק ובמקום להמתין זמן רב לנציג שיענה לי לטלפון, נעזרתי בצ’טבוט ששאל מספר שאלות, בדק מרחוק את החיבור ובסופו של דבר הזמין טכנאי לזמן הקרוב ביותר שניתן.

את הצ’אטבוט ניתן להוסיף לאתר, אימיילים, אפליקציות והודעות סמס כדי ליצור קשר עם לקוחות קיימים ולקוחות עתידיים ביתר קלות!

אימייל מרקטינג

חברות משתמשות בכוח של הבינה המלאכותית כדי ליצור קמפיינים מותאמים אישית באימיילים בהתבסס על התנהגות המשתמש.

באמצעות AI  ותוכנות למידת מכונה, תוכלו לדעת מתי הזמן הטוב ביותר ליצור קשר עם הלקוחות שלכם מבחינת יום בשבוע ושעה ביום, תדירות יצירת הקשר, באילו סוג תכנים המשתמשים שלכם מתעניינים וכו’. ניתוח הנתונים הללו (גם כן על ידי AI) ייתן לכם מידע מדויק שבו תוכלו להשתמש להגדלת נתוני פתיחת המיילים ולהגדלת סך המכירות והלקוחות שלכם.

 

עולם הבינה המלאכותית גדל ותפקיד גדול יותר ויותר בשיווק הדיגיטלי וככל שתקדימו להשתמש בו ובשירותים אותו הוא מציע, כך היתרון שלכם על פני החברות המתחרות יגדל.

AI  יאפשר לכם להוריד את המטלות ה”משעממות” של החברה ויאפשר לכם להתעסק ביצירתיות, התרחבות החברה ומוצריה.

בסופו של דבר, לרוב החברות והארגונים יהיה שימוש בבינה מלאכותית ומה שיקנה יתרון מובהק לארגון שלכם הוא ההון האנושי שידע לנצח על התזמורת ולרתום את יתרונות הטכנולוגיה לחברה.

אהבתם את המאמר? יש עוד!
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן איכותי ישירות לאימייל שלכם

Ellipse 188
asdfllasdf
Ellipse 214

בלוג

GemPlan - Tips & Tricks

Accessibility Toolbar

asdf1234ascda
Vector spark

בוא נעשה דברים מעניינים יחד

אנחנו זמינים כאן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

Group 1000004084
asdfasdf234