gemplanLogo

ההשקה של גוגל וההשפעה שלה על עתיד ה SEO

1 min read

ההשקה של גוגל וההשפעה שלה על עתיד ה SEO

תוכן עניינים:

1 min read

תוכן עניינים:

גם השנה כנס המפתחים של גוגל הביא בשורה גדולה לעולם השיווק!

בכנס המפתחים השנתי שלה, Google I/O, חשפה תוכניות לשלב בינה מלאכותית גנרטיבית ישירות בחיפוש גוגל.

בנוסף, הכריזה גוגל על הרחבה של חווית החיפוש המופעלת על ידי בינה מלאכותית שלה, שנועדה לחדש את האופן שבו אנשים מגלים וצורכים מידע.

השדרוגים העתידיים כוללים

סיכומי נושא מתכווננים: פישוט של השפה או מתן פירוט רב יותר.

הסקה מרובת שלבים: לטיפול בשאילתות מורכבות עם ניואנסים.

יכולות תכנון מובנות: למשימות כמו הכנת ארוחות וטיולים.

דפי תוצאות חיפוש מאורגנים על ידי בינה מלאכותית: לחקירה של רעיונות והשראה.

חיפוש ויזואלי באמצעות העלאת סרטונים ותמונות: חיפוש מבוסס תמונה ווידאו.

 

המנהל של רשת החיפו של גוגל אמר:
כעת, עם AI גנרטיבי, חיפוש יכול לעשות יותר ממה שאי פעם דמיינתם. אתם יכולים לשאול כל מה שעולה על דעתכם או כל מה שאתם צריכים לעשות – ממחקר  לתכנון ועד סיעור מוחות – וגוגל תדאג לעבודת הרגליים”.

מה חדש במנוע החיפוש?

מודל חדש של Gemini

מודל שפה מותאם אישית של ג’מיני עומד בלב ליבה של המהפך בחיפוש המופעל על ידי בינה מלאכותית של גוגל.

בזכות ג’ימיני רשת החיפושמבצעת סקירות כלליות של בינה מלאכותית שמייצרות תשובות מהירות לשאילתות , תוך חיבור מידע ממקורות מרובים.

אם עד היום אתם רגילים לכתוב שאילתא ואז לעבוד בין הלינקים השונים ולעשות בעצמכם את המחקר, מהיום גוגל עושה את העבודה בשבילכם ומציגה לכם את התשובה אחרי שהיא עשתה את המחקר.

לדוגמא, לא צריך לכתוב מסעדה טבעונית בתל אביב ואז לחפש בתמונות מה נראה לכם מתאים לדייט רומנטי. אפשר פשוט לכתוב מסעדה טבעונית בתל אביב, שמתאימה לדייט רומנטי והמודל החדש של גוגל יודע למצוא עבורכם את המסעדה המתאימה

סקירות של בינה מלאכותית או באנגלית AI Overview

השינוי המשמעותי ביותר בשנה האחרונה במנוע החיפוש!

סקירות הבינה המלאכותית החדשות של גוגל הן תשובות שנכתבו בבינה מלאכותית לשאילתת המחפש המופיעות בראש דף תוצאות החיפוש של גוגל.

תשובת הבינה המלאכותית נוצרת באמצעות Gemini LLM של גוגל (מודל שפה גדול), המסכם מידע מדפי אינטרנט שונים לתגובה אחת.
סקירת הבינה המלאכותית משלבת מידע ממקורות מרובים.

בניגוד ל-ChatGPT, תוצאות ה-AI של גוגל מדגישות מהיכן הם לקחו מידע ומקשרות למקורות.
אם תלחצו על חץ ליד הטקסט בתשובת הבינה המלאכותית, תראו קרוסלה עם סקירה כללית של דפי האינטרנט שבהם נעשה שימוש.
לדוגמא:

היתרונות המרכזיים של סקירות בינה מלאכותית בחיפוש גוגל

סקירות בינה מלאכותית מספקות לגולשים סקירה מהירה של נושא, מתוך מספר דפי אינטרנט. זה חוסך זמן ומאמץ לגולש.

גולש יכול ללחוץ על קישורים כדי לצפות במידע מדפי המקור, להמשיך את המסע שלו וללמוד עוד.

תשובת הבינה המלאכותית נוצרת בתגובה לחיפוש הספציפי של הגולש. משמעות הדבר שהמידע מוצג בסדר שלדעת הבינה המלאכותית הוא היעיל ביותר עבורך.

 

עם זאת, ישנן גם סיבות מדוע שילוב בינה מלאכותית בחיפוש גוגל מעלה שאלות

 

איך הולכות להיראות תוצאות החיפוש?

בנאום המרכזי שלהם ב- I/O, גוגל הציגה חזון חדש לחיפוש שנקרא: ‘חיפוש בעידן ג’מיני’

ברור שגוגל רוצה להציג את סקירות בינה מלאכותית כקפיצה לעתיד – לספק לאנשים תשובות לשאלות שהם אפילו לא ידעו שיש להם. ליז ריד, ראש תחום החיפוש, דיברה על כך ש”גוגל תעשה את החיפוש בשבילך” ותיקח על עצמה את העומס הכבד של חיפוש, מחקר, תכנון וסיעור מוחות.

גוגל הכריזה על כמה תכונות נוספות של סקירות בינה מלאכותית, אותן היא תבחן ב-Google Labs עבור חיפושים באנגלית בארה”ב.

היתרונות העתידיים של סקירות בינה מלאכותית כוללים:

סקירות בינה מלאכותית יאפשרו לאנשים לקבל את כל המידע שהם רוצים בשאלה אחת, במקום לבצע מספר חיפושים שונים. היגיון מרובה שלבים אומר שסקירות בינה מלאכותית יוכלו לענות על שאילתות ארוכות ומורכבות יותר.

בעתיד תוכלו לחפש באמצעות וידאו. זה מרגיש כמו שיפור של חיפוש קולי, שבו מחפשים יכולים להוסיף הקשר על ידי צילום וידאו של אובייקט או הסביבה שלהם.

עבור תחומים אנכיים רבים – כמו חיפוש מקומי או תכנון נסיעות – גוגל רואה את סקירות בינה מלאכותית “מתרחבות מעבר לתיבה” ומתחילות להשתלט על דף תוצאות החיפוש עם תוצאות מותאמות אישית שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. משמעות הדבר היא שתוצאות חיפוש אורגניות מסורתיות עם “קישורים כחולים” עשויות לא להופיע בעמוד הראשון עבור חיפושים מסוימים.

המידע יאורגן על ידי בינה מלאכותית, לפי הסדר שלדעת ג’מיני הוא הרלוונטי ביותר לשאלתך.

מחפשים יוכלו להתאים את המידע בסקירת בינה מלאכותית לשלוש אפשרויות: ‘מקורי’, ‘פשוט יותר’ ואפשרות מפורטת ומלאת מידע בשם ‘פרק את זה’.

מה זה אומר עבור קידום אתרים אורגני (SEO) ווקידום ממומן (PPC)?

יש המון תאוריות מעניינות ב- X (לשעבר טוויטר) על עתיד החיפוש, על האפשרות שגוגל תפעל בניגוד להנחיות שלה לגבי תכן מועיל ויצירת בינה מלאכותית, וכמובן שרבים מכריזים כרגיל ש-“קידום אתרים אורגני הולך ונעלפ!” אז, הדבר הראשון שכולנו עושים הוא לנשום עמוק.

אנחנו יודעים שסקירות בינה מלאכותית במתכונתן הנוכחית זהות לאלו שנבדקו ב-“Labs”. אנחנו מאמינים שהן פועלות בצורה דומה ל-“קטעים מובחרים”, והן רחוקות מאוד מחוויית החיפוש המאוחרת שגוגל הבטיחה בסרטון הפרסום שלה, בה היא “נותנת לך את התשובה לפני שאתה יודע מה השאלה”. בנוסף, אנחנו עדיין לא רואים הרבה דוגמאות לסקירות בינה מלאכותית מחוץ ל-Google Search Labs. אז אין צורך להיכנס לפאניקה.

בכל הנוגע לפרסום בתשלום, גוגל מרוויחה את רוב הכסף שלה מהכנסות פרסום ואנחנו לא מצפים שפרסומות בתשלום ייעלמו. בבדיקות שלנו, מודעות Google Ads יכולות להופיע מעל או מתחת לסקירת בינה מלאכותית, ונוטות להופיע עבור אותם חיפושים כמו עבור תוצאות חיפוש מסורתיות.

עם זאת, ההכרזות והחשיפות של גוגל מצביעות על עתיד שונה מאוד עבור חיפוש, וזה המקום שאליו כדי כרגע להפנות את המשאבים.

 

מה כדאי להוסיף לאסטרטגיית הseo עוד היום

השינויים לא מפיסקים להגיע והדרך הכי טובה להיערך לשינויים העתידיים היא לקיים את חוקי הseo הבסיסיים ולעקוב אחר העדכונים של גוגל, אנחנו ממליצים לכם לוודא שיש לכם את ההמלצות הבאות באסטרטגיית הseo:

התמקדו בבניית זהות המותג שלכם וה”ישות” שלכם (איך מנועי חיפוש כמו גוגל רואים את הארגון והאתר שלכם).

שפרו את E-E-A-T שלכם – בנו את הסמכות, המומחיות, אותות האמון שלכם והעמידו את החוויות של אנשים אמיתיים בחזית האתר שלכם.

כתבו תוכן איכותי ומועיל המבוסס על איך קהלי היעד שלכם מחפשים מידע. התמקדו בערך שאתם מביאים ושתמשו בו כדי לייחד את התוכן שלכם.

תבדקו באמת איך אתם מופיעים בדפי תוצאות חיפוש

אם לא בא לכם לעשות את זה לבד, אנחנו כא ללוות אתכם ולעזור לכם להתקדם ביחד עם ההתפתחות של הטכנולוגיה והגלגולים של מנוע החיפוש המוכר והאהוב

אהבתם את המאמר? יש עוד!
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן איכותי ישירות לאימייל שלכם

Ellipse 188
asdfllasdf
Ellipse 214

בלוג

GemPlan - Tips & Tricks

asdf1234ascda
Vector spark

בוא נעשה דברים מעניינים יחד

אנחנו זמינים כאן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

Group 1000004084
asdfasdf234
Skip to content