gemplanLogo

7 טיפים מוכחים לשיפור יחס המרה באתר

קידום אורגני SEO
1 min read

7 טיפים מוכחים לשיפור יחס המרה באתר

תוכן עניינים:

1 min read

תוכן עניינים:

יש לכם אתר מדהים, שנראה נפלא, עם תוכן עשיר ומעניין, מושקע מבחינה עיצובית, אבל בסופו של יום אין מספיק מכירות… למה זה קורה? מה אפשר לעשות כדי ליצור נאמנות אצל הגולשים? להפוך אותם מגולשים אקראיים לקבועים? להפוך אותם ממתעניינים ללקוחות שרוכשים? כל מה שצריך לדעת על שיפור יחס המרה באתר בכתבה הבאה.

מה זה יחס המרה ואיך לחשב אותו?

המרה (Conversion) היא הפעולה שאנו רוצים שהגולש יעשה באתר / דף נחיתה / נכס מקוון כלשהו. ההמרה מתארת את המצב שבו הגולש הופך מסתם גולש, לכזה שביצע פעולה כלשהי בנכס המקוון שלנו. כשאנו מנסים לשפר את יחס ההמרה (CRO – Conversion Rate Optimization) אנחנו בעצם מנסים למקסם את הפוטנציאל של הפעולות שהגדרנו כהמרה אצל הגולשים.

המרות נפוצות הן למשל: הרשמה לניוזלטר, הורדה של קובץ כלשהו, יצירת קשר או השארת פרטים לצורך יצירת קשר (נקרא ליד בשפה המקצועית), רכישה באתר.
יחס ההמרה נמדד באחוזים. אם לדוגמה נכנסים לדף הנחיתה שלנו 100 אנשים ביום ומתוכם רק אחד פונה אלינו, יחס ההמרה עומד על 1%. אז איך לשפר יחס המרה באתר? קבלו 7 טיפים:

1. הוספת כפתורי חיוג בגרסת המובייל

ישנם יתרונות רבים לבניית אתר רספונסיבי, כזה שמתאים עצמו לכל גודל של מסך. אחד מהיתרונות, הוא שניתן לנצל את הפלטפורמה של הסמרטפון להוספת כפתור חיוג, ובכך בעצם להציע ללקוח דרך קלה ונוחה להגיע אליכם. הוספת כפתור חיוג עשויה לשפר משמעותית את יחס ההמרה.

2. הוספת טופס הרשמה לרשימת תפוצה

אחד הכלים המרכזיים שעומדים לרשותנו בשיווק אונליין הוא יצירת רשימת תפוצה, הכוללת את הלקוחות שאישרו לקבל מכם חומרים שיווקיים, בין אם זה במייל ובין אם זה באמצעות SMS או שיווק בוואטסאפ. שליחה הודעות שיווקיות למאגר הלקוחות עשויה להביא ליחס המרה גבוה. כדי לצרף לקוחות חדשים למאגר צריך לפתות אותם בהתחלה, למשל להציע להם להצטרף ללא עלות למועדון הלקוחות ולקבל הטבות בתהליך ההצטרפות, לתת מתנה מיידית למימוש, סרטון הדרכה בחינם ועוד. יחס ההמרה בקרב לקוחות חוזרים גבוה תמיד מאלו החדשים.

כמו כן, כדאי לשלב את טפסי ההרשמה לרשימת תפוצה באזורים אסטרטגיים באתר. כך למשל, טופס שממוקם בתוך מאמר באתר ימיר טוב יותר מטופס הממקום במקום אחר, היות והוא תופס את הלקוח במצב שבו הוא מגלה עניין במוצרים / שירותים שאנחנו מציעים.

3. השארת גולשים באתר

אחת הדרכים לשפר את שיעור ההמרות באתר היא לדאוג שהגולשים יישארו בו כמה שיותר זמן.
יש כמה דרכים לעשות זאת:

  • מוסיפים קישורים פנימיים בצורה חכמה – כך שהגולש מנווט בקלות בין תכנים שיש ביניהם קשר ועשויים לעניין אותו. ככל שיקבלו יותר ערך מוסף מהאתר הם יישארו בו יותר וכך גם הסיכוי להמרה יגדל. מה גם שלהוספת קישורים פנימיים יש ערך קידומי לאתר.
  • הוספה של מאמרים / מוצרים / שירותים דומים או משלימים לאלו שאותם קורא / בודק / רוכש הגולש, כך הוא ימשיך לגלוש בהתאם להמלצות ולא ינטוש כל כך מהר את האתר.
  • הוספת פופאפים (פרסומת קופצת) בצורה חכמה, כלומר בעמודים ספציפיים שהפופאפ רלוונטי לתוכן בהם ולא בכמות גדולה כדי שלא יטרידו את הגולש. פופאפ שעשוי טוב עשוי להיות כזה שימנע נטישה ואף יביא לקנייה באתר.

4. הוספת טופס להשארת פרטים

טופס להשארת פרטים מגדיל כמובן את מאגר הלקוחות שנוכל לפנות אליהם עם הצעות שיווקיות. כדאי גם להוסיף עמוד תודה ולהציע לגולשים שכבר השאירו פרטים לבצע פעולות נוספות כמו – לעשות לייק לעמוד הפייסבוק, להצטרף לניוזלטר ועוד.

5. שיפור מהירות האתר

מהירות טעינת האתר משפיעה משמעותית על אחוז הנטישה ממנו. גולשים לא אוהבים להמתין עד שהאתר עולה או להמתין במעבר מדף לדף ולכן אם זמן הטעינה ארוך מידי, הם פשוט עוזבים. שפרו את מהירות האתר שלכם ועקבו האם יחס ההמרה באתר השתפר.

6. השקעה בתכנים מעניינים

ככל שהתכנים באתר יהיו מעניינים, רלוונטיים וכתובים היטב, כך העניין שהגולשים יגלו באתר יהיה גדול יותר והם פחות ינטשו וכתוצאה מכך גם יעלה אחוז ההמרות. השקעה בתוכן היא השקעה משתלמת גם בתחום של קידום אתרים SEO.

7. ניתוח ומדידת ביצועים

כל שינוי שאתם מבצעים באתר צריך לעבור AB טסטינג, חשוב לבחון את היעילות שלו ואת האפקט שלו על אספקטים שונים, ביניהם גם על אחוז ההמרה. את הביצועים ניתן למדוד בגוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג’ר, בפיקסל של פייסבוק ועוד.

שיפור יחס המרה באתר – סיכום

ישנן פעולות שונות שניתן לעשות על מנת לשפר את יחס ההמרה באתר. חשוב להגדיר מראש מה נחשב כהמרה ולבחון כל הזמן האם המהלכים שלנו אכן מביאים לשיפור בכמות ההמרות. אנחנו כאן, ב- GemPlan נשמח לעשות עבורכם את הצעדים הנדרשים כדי לשפר יחס המרה ולהשיג את המטרות החשובות לכם.

יכול לעניין אותך גם:

אהבתם את המאמר? יש עוד!
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן איכותי ישירות לאימייל שלכם

Ellipse 188
asdfllasdf
Ellipse 214

בלוג

GemPlan - Tips & Tricks

asdf1234ascda
Vector spark

בוא נעשה דברים מעניינים יחד

אנחנו זמינים כאן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

Group 1000004084
asdfasdf234
Skip to content