איזה שנה הייתה לנו!
עם סיומה של 2024, זה הזמן להתבונן על השינויים שעולם השיווק עבר , הטכנולוגיה רצה קדימה, מיקוד בנתונים, וציפיות משתנות של קהלי היעד.
הדו”ח התשיעי השנתי של Salesforce בנושא השיווק מספק לנו מבט מעמיק על הטרנדים המרכזיים של השנה ומציע הצצה אל כיווני הפעולה בשנת 2025.
אז בואו נתחיל
1. הבינה המלאכותית בחזית
בינה מלאכותית עמדה במרכז הבמה בשנת 2024, כאשר 75% מהמשווקים ניסו או יישמו כלים מבוססי AI. במיוחד, הבינה המלאכותית הגנרטיבית הפכה לשובר שוויון, עם יכולות ליצור תוכן מותאם אישית, לייעל אינטראקציות עם לקוחות ולנתח ביצועים ביעילות. עם זאת, אתגרים כמו פרטיות נתונים, שמירה על עקביות המותג ושיקולים אתיים עדיין נותרו משמעותיים, כאשר 41% מהמנהלים בתחום השיווק ציינו חששות מחשיפת נתונים כאתגר המרכזי שלהם
2. התאמה אישית: התקדמות, אבל יש עוד דרך
הרצון לספק חוויות מותאמות אישית הלך והתגבר, אך רק 57% מהמשווקים דיווחו שהם מצליחים להתאים תוכן בכל הערוצים. ארגונים גדולים מצליחים להתאים תוכן לשישה ערוצים בממוצע, לעומת שלושה בלבד בקרב ארגונים קטנים.
בעוד שמסרים במובייל ואימייל הובילו בתאמה אישית, ערוצים מורכבים יותר כמו וידאו ושמע עדיין נשארו מאחור.
3. נתונים: כלי רב-עוצמה, אך מאתגר
משווקים הסתמכו יותר ויותר על נתוני צד ראשון כדי להבין את קהל היעד, במיוחד עם התקרבות סוף השימוש בעוגיות צד שלישי.
עם זאת, האתגר לשלב ולהשתמש בנתונים באופן אפקטיבי עדיין קיים, כאשר רק 31% מהמשווקים מרוצים לחלוטין מיכולתם לאחד נתונים של לקוחות בין מחלקות שונות.
גישור על פער זה הוא קריטי ליצירת מסעות לקוח חלקים ולמקסום ההשפעה השיווקית.
4. סדרי עדיפויות תקציביים: קידום בדיגיטל
תקציבי השיווק שיקפו מעבר אסטרטגי לבניית מותג ולמעורבות לקוחות. משווקי B2B ו-B2C הקצו את החלק הגדול ביותר של תקציביהם – 22% ו-19% בהתאמה – לדיגיטל, מה שמדגיש את התחרות העזה על תשומת הלב. במקביל, ההשקעה באירועים וחסויות ירדה ככל שהמשווקים חיפשו דרכים חסכוניות יותר לבלוט.
5. אסטרטגיות נאמנות ו-ABM מתקדמות
שיווק מבוסס-חשבון (ABM) ותוכניות נאמנות צברו תאוצה ב-2024 ככלים לשימור לקוחות ולמעורבות עמוקה יותר. עם זאת, רק 39% מהמשווקים דיווחו שתוכניות הנאמנות שלהם משולבות לחלוטין בכל נקודות המגע, מה שמצביע על הצורך בשיפור החוויה הכללית של הלקוחות.
מבט לשנת 2025
- כשאנחנו צועדים לשנת 2025, כמה נושאים מרכזיים צפויים לעצב את נוף השיווק:
- 1. האצה ביישום בינה מלאכותית: עם ההוכחה ליעילותה, משווקים נוספים יתנסו ב-AI גנרטיבי וחיזוי כדי לשמור על תחרותיות.
- 2. העמקת התאמה אישית: המיקוד יעבור להתאמה אישית עמוקה בערוצים שלא מנוצלים מספיק, כמו וידאו ופלטפורמות OTT.
- 3. שילוב נתונים מתקדם: ארגונים ישקיעו בכלים ואסטרטגיות שיאפשרו לאחד נתוני לקוחות, וייתכן שזה יהווה אתגר עיקרי בתעשייה.
- 4. חדשנות כבסיס להצלחה: עם 89% מהמשווקים המאמינים שחדשנות מתמדת היא קריטית, אפשר לצפות ליותר חוויות מותאמות ואימרסיביות שיעצבו את השוק
2024 הראתה לנו שהשיווק נמצא בצומת בין טכנולוגיה ויצירתיות. הלקחים שנלמדו השנה יהוו את הבסיס לעתיד מבוסס נתונים וממוקד בפרסונה בשנת 2025.
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונתכנן יחד את שנת 2025!
שתהיה שנה טובה ופוריה לכולם
* תודה לSales Force על הדוח השנתי האיכותי.